بزرگ ترین تولیدی کشمش درجه یک در کشور

تولیدی کشمش درجه یک در کشور، در شهرهای مختلفی انجام شده و از بزرگترین تولیدی های کشور می توان به تاکستان قزوین به میزان تولید سالانه 60 تا 70 هزار تن اشاره کرد.

کشمش از جمله محصولاتی است که در موقع خرید، مشتریان به بسته بندی آن دقت فراوانی می کنند، زیرا رعایت نکات بهداشتی یکی از شروط در موقع خرید های کلی و جزیی در بازار های مختلف است، لذا رعایت چنین نکاتی از سوی تولیدکنندگان می تواند منجر به جذب بیشتر مشتریان گردد.

اهمیت این خشکبار خوش طعم

تولیدی کشمش درجه یک

برخی کشمش را به‌ عنوان میوه‌ی خشک شده و تنقلات مصرف می‌کنند و برخی نیز در غذاهای خود از کشمش استفاده می‌کنند. کشمش برای بدن بسیار مفید است و می‌تواند در درمان عارضه‌هایی مانند یبوست، ترشی معده و مشکلات جنسی مؤثر واقع شود.

از دیگر فواید بسیار زیاد کشمش می‌توان به افزایش وزن سالم و مناسب، تأثیر مثبت بر بینایی و نیز حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها اشاره کرد.

مهمترین مناطق کشت درخت میوه ی کشمش

انگور تقریبا در تمام نقاط کشور به عمل می آید. از جلمه ی مهمترین این استان ها می توان به خراسان، تهران، فارس، همدان، آذربایجان غربی و شرقی، مرکزی، قزوین، تاکستان و … اشاره کرد.

کیفیت انگور به میزان زیادی تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و عملیات زراعی شامل کاشت، داشت، برداشت به موقع دارد. بهترین کیفیت خوراکی کشمش معمولا با درجه بندی کشمش از نظر رنگ، ظاهر و بافت تعیین می گردد.

کشمش های با کیفیت عالی؛ گوشت دار، ظاهر مدور، شیارهای زیادی رنگ طلایی و یا قهوه ای روشن می باشد که همه اینها در رابطه با میزان رسیدگی کشمش می باشد.

برداشت و به ویژه خشک کردن انگور باید در شرایط آب و هوایی مناسب و با استفاده از نور آفتاب انجام میگیرد و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از بارندگی و سرمازدگی، باید عامل آب و هوا را در چیدن به موقع انگور مدنظر قرار داد.

تولیدی کشمش درجه یک

تولیدی کشمش درجه یک

ایران در کنار کشورهای آمریکا و ترکیه جزو سه کشور برتر تولیدی کشمش درجه یک و صادرکننده کشمش در جهان است. ۲۷درصد از مجموع کشمش‌های صادراتی دنیا، از ایران صادر می‌شود که سالیانه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار عاید کشور می‌کند.

مطابق آمار وزارت جهاد کشاورزی سالانه حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزارتن کشمش در کشور تولید می شود، که ۲۰ درصد آن در کشور مصرف شده، و مابقی آن صادر می شوذ.

دلایل رغبت تولیدکنندگان برای سرمایه گذاری روی کشمش

با توجه به پتانسیل ایران در تولید و صادرات کشمش، برخورداری از درآمد های ارزی، امکان استفاده از مشوق های صادراتی و وجود بازار بزرگ، فرآوری انگور و تولید و بسته بندی کشمش فرصت سرمایه گذاری مناسبی ارزیابی می شود.

البته لازم است با اسفاده از روش های نوین و وجود دستگاه های مکانیزه و تحقق استانداردهای کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس، اهداف صادراتی طرح را محقق نمود تا بتوان از مزایای مشوق ها نیز استفاده نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما