صادرات کشمش به ترکیه | صادر کننده برتر آن در کشور

از جمله اقلامی که به کشور ترکیه صادر میکنیم عبارتند از :پسته ، کشمش،خرما،هندوانه و ابمیوه اما از عمده ترین اقلامی که به ترکیه صادر میشود محصولات پتروشیمی،فراورده های نفتی و گازی و همچنین اهن و فولاد و المینیوم و روی می باشد. همه ما میدانیم که اقتصاد ایران تک محصولی است و نباید فقط بگذاریم که صادرات تنها وابسته به نفت باشد به همین علاوه بر محصولات نفتی محصولات کشاورزی هم گزینه مناسبی برای این هست که به ان بپردازیم و روی صادرات ان تمرکز بیشتری داشته باشیم .به یکی از همین صادرات محصولات کشاورزی میتوان به صادرات کشمش به ترکیه اشاره کرد. صادرات کشمش به ترکیه با بهترین کیفیت بستگی به این دارد که چه نوع کشمشی را برای صادرات میخواهیم چون هر کشمش دارای قیمت متفاوت است.

صادرات کشمش به ترکیه  | صادر کننده برتر آن در کشور

صادرات کشمش به ترکیه

صادرات کشمش به ترکیه

در حال حاضر ایران بزرگ ترین تولید کننده کشمش در جهان است و بیبش از 80 درصد صادرات کشمش توسط کشورهای ترکیه،ایران ، یونان ،شیلی و ایالات متحده صورت می گیرد.کشمش از نظر حجم تولید پس از خرما قرار دارد اما جایگاهی بالاتر از خرما دارد. کشور ایران به دلیل شرایط اب و هوایی خوب و شرایط اقلیمی مناسب یکی از مستعدترین کشورها برای تولید محصولات متنوع باغی من جمله کشمش و انگور است و همین ویژگی باعث شده ایران در رده دهم کشور در عمده محصولات باغبانی قرار بگیرد.

قابل توجه است که بدانید حدود 85 نوع انگور در ایران تولید میشود که از بین این 85 نوع انگور سفید بی دانه برای صادرات کشمش – مورد استفاده قرار میگیرد.

کشورهای ترکیه و امارت با وجود اینکه خود از تولید کنندگان و صادر کنندگان کشمش در دنیا هستند ،اقدام به واردات کشمش از ایران کرده و پس از بسته بندی و اماده سازی به نام کشور خود مجدد صادر میکنند 

بهترین مارک کشمش در ایران از کشمش های تولیدی شهر خوشه های زرد ایران ملایر به دست می اید.

از میان  خشکبارهای صادر شده از ایران  که به کشورهای دیگر صادر میشود ، بخش عمده از خشکبار صادر شده مربوط به پسته،کشمش و خرما به اروپا بوده است . اروپای شرقی هم نیز یکی از کشورهای صادر کننده خرما میباشد.

تولید کننده انواع کشمش در کشور

تولید کننده انواع کشمش در کشور

ایران از بزرگترین تولیدکنندگان  و صادرکنندگان کشمش دنیا می باشد و در کنار کشورهای امریکا و ترکیه سه کشور بزرگ یزرگ صادر کننده کشمش دنیا هستند.در کشور ما ایران استان های همدان،فارس، قزوین،زنجان ، اذربایجان شرقی و خراسان رضوی اصلی ترین تولید کننده انواع کشمش در کشور هستند.

به طور کلی انگورها را میتوان به دو دسته تقسیم بندی کرد:دسته اول انگورهای کشمشی هستند که برای تولید کشمش سبز  و انواع دیگر کشمش ها استفاده میشود  و دسته دوم انگورهای دانه دار بوده که بیشتر برای تهیه شیره انگور و اب انگور مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع کشمش ایرانی:مویز – تیز ابی دانه دار – تیز ابی بی دانه – کشمش افتابی دانه دار- افتابی بی دانه  -کشمش انگوری بی دانه- کشمش کاشمری سبز بی دانه – کشمش کاشمری سبز  دانه دار می باشد.

عرضه کننده کشمش به بازارهای خارجی و داخلی

عرضه کننده کشمش به بازارهای خارجی و داخلی

یکی از مهم ترین مراکز عرضه کننده کشمش به بازار های داخلی و خارجی استان قزوین بوده و یکی از تامین کنندگان اصلی کشمش در کشور می باشند. فروش و عرضه کشمش پلویی برای صادرات و یا جهت بازار های داخلی با بسته بندی های مختلف انجام میشود.کشمش سومین رتبه در بین صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای دنیا را دارد. پخش کشمش پلویی امروزه توسط بسیاری از فروشگاههای مجاز که عمده فعالیت انها در زمینه عمده فروشی خشکبار میباشد انجام میگیرد.اصلی ترین بازار های مصرفی کشمش در داخل کشور  فروشگاه مواد غذایی برای عرضه خرده به مردم  ، عمده فروشی ها برای عرضه عمده این محصول ، رستوران ها و مراکز تهیه خوراک برای مصرف و تهیه خوراک می باشند.

کیفیت بالای کشمش به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت بالای کشمش به چه عواملی بستگی دارد؟کیفیت انگور تولیدی به مقدار زیادی به شرایط محیطی ، اب و هوایی و عملیات زراعی که شامل مراحل کاشت،داشت ،برداشت به موقع است بستگی دارد. کیفیت کشمش خوراکی معمولا با درجه بندی کشمش از جهات رنگ،ظاهر و بافت تعیین میگردد.کشمش های دارای کیفیت بالا اصولا دارای گوشت زیاد ،مدور،دارای رنگ طلایی یا قهوه ای روشن می باشند که تمامی این عوامل متاثر از نوع رسیدگی به انگور و فرایند تبدیل ان به کشمش است.برداشت دانگور و خشک کردن ان به منظور تهیه کشمش باید زیر نور افتاب انجام بگیرد و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان و جلوگیری از عدم تولید کشمش بی کیفیت هنگام برداشت انگور حتما شرایط اب و هوایی را باید مدنظر داشت.

در استفاده از کشمش ها باید به یکی دیگر از مواردی که توجه کرد کیفیت کشمش می باشد لزوما هر کشمش که استفاده میکنیم با کیفیت نمیباشد به طور مثال کشمشی که به رنگ تیره است برای کسانی که به مشکلات کبدی مبتلا هستند عالی می باشد و نوع سیاه ان نیز برای سم زدایی کبد مناسب است . برخی کشمش ها که به رنگ قهوه ای روشن و درخشان هستند الزاما به این معنی نیستند که مفیدند در واقع شفافیت رنگ انها به علت عمل دی اکسید سولفور بر روی ان هاست و همچنین این کشمش به روش درست نیز خشک نمیشود.

خرید کشمش به قیمت تولید

خرید کشمش به قیمت تولیدبرای خرید عمده کشمش به قیمت تولید میتوان با حذف واسطه ها و از طریق خرید آنلاین کشمش اقدام کرد. کشمش تولید شده در ملایر از نظر کیفیت دارای رتبه اول در کشور می باشد و حدود 40 هزار تن کشمش در این شهرستان تولید شده و به بیش از 20 کشور جهان صادر میگردد. 

کشمش میتواند برای خانم های باردار بسیار مفید بوده برای تاثیر در شیر دهی ،در مبتلایان به فقر اهن بسیار مناسب بوده ،برطرف کردن خستگی و کسالت و تولید انرژی فراوان .

موارد استفاده از کشمش

موارد استفاده از کشمشاز خواص کشمش میتوان به موارد ذکر شده من جمله اینکه مصرف کشمش به همراه تنقلات دیگر به شدت در کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب موثر است .برخلاف تصور عموم مردم مصرف کشمش نه تنها برای دندان  مضر است بلکه با توجه به خواص ضد میکروبی باعث سرکوب شدن میکروب های مضر دهان و دندان و التیام بخش های اسیب دیده میگردد.کشمش با توجه به اینکه دارای مقادیر فراروانی انتی اکسیدان است برای جلوگیری و درمان سرطان هم کاربرد فراوانی دارد.

از جمله موارد استفاده از کشمش در تهیه ی انواع خوراک به صورت کشمش پلویی و همچنین به عنوان انواعی از تنقلات که داراری فواید زیادی برای بدن میباشد استفاده کرد.

به دانه های درشت خشک شده از انگورسیاه مویز میگویند .مویز از نظر اندازه درشت تر و بزرگ تر بوده و از نظر خواص نیز کامل تر از انواع دیگر است.هرچه رنگ بنفش یا سیاه مویز بیشتر باشد در جلوگیری از الزایمر موثرتر است.

کشمش قند طبیعی دارد و هضم ان نیز اسان میباشد اما باید به این نکته هم توجه داشت که به انداره مناسب مصرف گردد زیرا ممکن است مصرف زیاد ان باعث قند زیاد در روز گردد.

ارائه کننده انواع کشمش صادراتی در تهران

ارائه کننده انواع کشمش  صادراتی در تهرانشرکت صادرات کشمش با نام بازرگانی اوا گستران ارائه کننده انواع کشمش صادراتی در تهران می باشد. امروزه بیشتر صادرات کشمش ایران به کشور های دنیا در بسته بندی های بدون طرح یا با طرح های بسیار ساده انجام میگیرد که متاسفانه این بسته بندی در بسیاری از بازار های دنیا مورد پسند نبوده و مجددا در این کشورها بسته بندی تغییر میکند لذا یکی از مواردی که در عرضه کشمش در بازار های داخلی و یا خارجی باید مد نظر داشت طراحی و بسته بندی مناسب این محصول میباشد.

یکی از معضلاتی که باعث ایجاد مشکل در صادرات کشمش شده است بحث بسته بندی ان می باشد که با وجود پیشرفت های زیاد در عصر جدید هنوز به ان نقطه مناسب نرسیده و مورد قبول بازار هدف قرار نگرفته است و همین امر باعث میشود که کشمش به کشور های دیگر به صورت عمده صادر شود و بعد از درجه بندی و بسته بندی مناسب با نام شرکت های خارجی به کشور های دیگر صادر شود. این مشکل در دیگر محصولات کشاورزی دیگری مانند زعفران ،پسته و خرما دیده میشود که باعث میشود ارزش افزوده محصولات کاهش یابد و برای کسب درامد برای زکشاورزان نصیب افراد دیگری شود.

یکی از ضعف های صادرات محصولات کشاورزی  نبود برنامه ریزی مناسب است و تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی به روش سنتی تاثیر زیادی در بازار های هدف دارد و تا وقتی که این بسته بندی های محصولات کشاورزی به صورت سنتی صورت گیرد هزینه تمام شده برای کشاورزان بالا میرود و باعث کاهش صادرات محصولات کشاورزی میشود.

فروشندگان کشمش با مناسب ترین قیمت

فروشندگان کشمش با مناسب ترین قیمتبسیاری از تولیدکنندگان کشمش اصل و با کیفیت جهت فروش محصولات خود با قیمت مناسب و در اسرع وقت به فروش محصولات خود در این سایت اقدام میکنند.این سایت به عنوان یکی از بهترین و بزرگ ترین تامین کنندگان کشمش محل مناسبی برای خرید و فروش عمده این محصول می باشد.یکی از عوامل مهم و موثر در  قیمت جهانی کشمش وضعیت تولید کشمش در مراکز تولید این محصول و وضعیت و کیفیت ان محصول می باشد.

قیمت روز کشمش صادراتی

قیمت روز کشمش صادراتیقیمت  کشمش صادراتی متاثر از موارد زیادی میباشد که میتوان من جمله این موارد را قیمت روز ارز ،فصل مورد نظر برای صادرات ،کشور مدنظر برای صادرات و همچنین عوامل مختلف دیگری همچون نوع بسته بندی  ،ارگانیک بودن محصول تولیدی و برند محصول در قیمت جهانی کشمش دانست .در واقع با بسته بندی کشمش صادراتی به طور درست و منطبق با سلیقه ی کشور مقصد میتوان صادرات انگور را به شیوه بهتری انجام داد.

کشمش پلویی ایران، کشمش پلویی امریکا و کشمش پلویی ترکیه جز سه بهترین کشمش ها از لحاظ قیمت در جهان هستند.

 

تامین کننده کشمش در ایران

تامین کننده کشمش در ایرانملایر در استان همدان برترین تولید کننده کشمش در کشور بوده واذربایجان غربی رتبه اول در میزان تولید کشمش کشور میباشد. شهرستان ملایر با حدود 10 هزار هکتار زمین زیر کشت انگور حدودا 60 درصد از محصول تولیدی استان همدان را تشکیل میدهد و یکی از مناطق تامین کننده کشمش در ایران شهرستان ملایر میباشد.امروزه شرکت های زیادی اقدام به خرید انگور از باغداران کرده و پس از فراوری و تبدیل به کشمش کردن انگورها اقدام به عرضه و صادرات این محصول در بازارهای داخلی و خارجی مینمایند و میتوان بازرگانی اوا گستران را به عنوان یکی از بهترین تامین کننده های کشمش در ایران نام برد.

بزرگترین بازار کشمش در کشور

بزرگترین بازار کشمش در کشور شهرستان ملکان در استان اذربایجان شرقی بزرگ ترین بازار کشمش کشور می باشد .در بازار کشمش ملکان استان های قزوین، اذربایجان غربی وشرقی اقدام به خرید و فروش این محصول میکنند.بازار کشمش ملکان که دارای قدمتی حدود 200 سال است تنها بازاری است در کشور که فقط به خرید و فروش کشمش میپردازد و درواقع تخصصی ترین بازار پخش کشمش کشور بازار ملکان است و این بازار دارای  گردش مالی بیش از 40 میلیارد ریال می باشد.حدود 8 درصد از کشمش تولیدی کشور در ملکان تولید میشود.حدود 90 درصد انگور تولیدی این منطقه با روش های تیز اببی و کالیفرنی تبدیل به کشمش شده و پس از فراوری و بسته بندی به کشورهای مقصد که عمدتا کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس می باشد صادر میگردد.

در ایران یکی از شهرهای حاضری که به زمینه ی خرید و فروش کشمش میپردازد خراسان می باشد که ما میتوانیم با همکاری با این تولید کنندگان زمینه مناسب را برای انها فراهم نموده و به محصولی زبا درجه کیفی مناسب برسیم.

کشمش سبز یکی از بازار پر فروش می باشد که همین علت باعث شده که بازرگانان به فکر صادر کردن ان به کشورهای دیگر باشند.بر ای تولید کشمش سبز باید شرایط مناسبی وجود داشته باشد که  به برخی از انها اشاره خواهیم کرد:

  • بدون افت
  • بدون خاک
  • مزه ی خوب
  • مواد شیمیایی کم
  • رطوبت کنترل شده

خریدار عمده نمونه های متنوع کشمش صادراتی

خریدار عمده نمونه های متنوع کشمش صادراتیبه جهت خرید کشمش به صورت عمده و یا خرده میتوان به مرکز خرید کشمش و مرکز فروش کشمش که در نقاط مختلف کشور دایر میباشد مراجعه کرد البته امروزه خریدار عمده نمونه های متنوع کشمش صادراتی میتوانند برای خرید محصول مورد نظر خود جهت صادرات به سایت های فروشگاهی معتبر همچون اوا گستران مراجعه کنند .از انواع روش های تبدیل انگور به کشمش میتوان موارد زیر را ذکر کرد:

سایه خشک :انگوری که تغییر رنگ نداده و در سایه خشک شده و دارای ارزش تغذیه ای بالاست انگور عسگری به این شیوه کشمش می گردد.

تیز ابی :در این شیوه انگور به وسیله تیز اب کشمش شده که از کیفیت ان کاسته شده و کشمش داررای رنگ زرد مایل به قهوه ای میباشد باید مدنظر داشت که استفاده زیاد از تیزاب سرطان زا است و این کشمش های فراوری شده به این شیوه به خاطر چربی موجود در تیز اب سطح براق دارند.

انگوری:به تیز اب اغشته و با دود گوگرد خشک میشود در این شیوه فراوری به خاطر استفاده از گوگرد کشمش به دست امده برای کلیه ها مضر میباشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما