عمده فروشی کشمش درجه یک در کشور

عمده فروشی کشمش باعث تسهیل رسیدن محصول به دست مصرف کنندگان شده، تا نیاز مشتریان را برطرف نماید. در این مراکز، فروش محصول به صورت صورت های مختلف بوده تا باعث خرید راحت مشتریان شود.

کشاورزان و تولیدکننده های صنعتی در سراسر ایران از گونه‌های مختلف انگور و با روش‌های گوناگون انواع زیادی کشمش تولید می‌کنند که در آشپزی، آجیل و نیز تهیه عرق کاربرد دارد.

دلیل مصرف کشمش

عمده فروشی کشمش

انگور خشک کرده را کشمش می‌نامند که در انواع، اشکال و رنگهای مختلف تهیه می‌شود. انواع مختلف کشمش شامل کشمش آفتاب خشک، سایه خشک، تیزابی و انگوری می‌شود، زمانی که دانه‌های انگور سبز را سایه خشک می‌کنند، کشمش سبز تولید می‌شود.

طبع کشمش سبز گرم است و به طور کلی برای تقویت قلب، کبد، حافظه و سیستم تناسلی مفید است. کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند، و برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.

کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است. منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.

تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند.

انتخاب انگور مناسب برای کشمش درجه یک

انواع مختلف انگور برای تهیه کشمش مناسب نیستند. انگور مورد استفاده بر کیفیت کشمش تولیدی بسیار مؤثر است. ارقامی که برای تولید کشمش انتخاب می شوند باید دارای بافت نرم، بدون هسته، گوشت دار، دارای طعم و مزه مطبوع و شیرین بوده باشند.

زودرس بودن و سریع خشک شدن حبه از خصوصیات خوب برای ارقام کشمشی است. درجه رسیدگی در زمان برداشت، بر کیفیت، زمان خشک شدن و اندازه دانه کشمش موثر است.

بنابراین در هنگام برداشت، باید انگورها رسیده باشند. کشمش حاصل از ارقام مناسب دارای رنگ، بافت، مزه و شکل بهتری بوده و از نظر کمی نیز بازده بیشتری دارد.

مطالعه بر روی روش های تولید کشمش

عمده فروشی کشمش

امروزه در صنعت توجه زیادی به کاربرد خشک کن های خورشيدی شده است. اين مساله بخصوص با در نظرگرفتن جنبه های اقتصادی و افزايش قيمت سوخت اهميت بيشتري پيدا می کند.

در ابتدا فرآيند مقدماتي خشک کردن شامل فرو بردن در محلول قليايی داغ و دادن گاز گوگرد بر روي انگورها از واريته عسکری انجام شد، سپس انگورها با استفاده از پنج روش خشک شدند، این روش ها شامل خشک کردن آفتابی، خشک کردن در سايه، خشک کردن در خشک کن صنعتی و دو روش متفاوت با استفاده از خشک کن خورشيدی تحت عنوان مختلط و غير مستقيم بودند.

کمترين زمان خشک کردن مربوط به خشک کن صنعتی بود، اما خشک کن های خورشيدی مختلط و غير مستقيم نيز از اين لحاظ کارايی بهتری از خشک کردن آفتابی و خشک کردن در سايه نشان دادند.

ميزان رطوبت، اسيديته، و خصوصيات آن مانند رنگ، بافت، عطر و طعم و پذيرش کلی و مشخصات ميکروبی کشمش های توليدی تعيين و مورد مقايسه قرار گرفت.

همچنين بافت نمونه های کشمش بوسيله دستگاه ارزيابی بافت و رنگ آن ها توسط يک روش جديد تصويربرداری ديجيتالی مخصوص اندازه گيری رنگ محصولات غذايی، اندازه گيری و ارزيابی شد.

نتايج اين پژوهش نشان داد که خشک کن هاي خورشيدی نه تنها می توانند کشمش هايی مشابه کشمش هاي تهيه شده درساير روش های خشک کردن توليد کنند، بلکه در مورد برخي از فاکتور های کيفی کشمش های توليدی توسط اين خشک کن ها نسبت به ساير روش های خشک کردن برتری دارند.

عمده فروشی کشمش

کشمش های فراوری شده به صورت عمده به فروش می رسند. این کشمش ها از طریق نمایندگی ها به شهرهای کوچک و بزرگ ایران فرستاده می شوند و در تمام بازار ها، مشتریان خاص خود را دارند.

بازارهای عالی عمده فروشی کشمش ، سودهای کلانی را برای فروشندگان به ارمغان می آورند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما